BAM Bouw en Techniek Schiphol actueel

15 april 2019

Alexander (Alex) van Rossum werkt op Schiphol als service engineer op het gebied van brandbeveiliging en geeft sinds kort leiding aan een team van onderhoud- en storingsmonteurs. Samen met zijn team zorgt hij ervoor dat dagelijks honderdvijfenzestigduizend mensen veilig hun reis kunnen vervolgen. ‘Je moet je voorstellen, Schiphol is een Internationale luchthaven, waar enorm veel mensen zich dagelijks begeven. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt wanneer er brand uitbreekt. Je wilt die risico’s zo klein mogelijk houden. De meldingen wil je snel mogelijk detecteren en de sturingen zo goed mogelijk verrichten. Denk hierbij aan brandscheidingen die sluiten, rolpaden die stoppen, vluchtwegen die openen en ventilatie die start zodat rook gestuurd wordt. Een goed functionerend brandmeldsysteem dat alles in goede banen leidt. Daar zorgen we bij BAM voor. Dat is continu de uitdaging.’

10 april 2019

Schiphol als 'Europe's Preferred Airport'. Een heldere ambitie en doelstelling die BAM en Schiphol stellen aan een strategisch partnership voor de komende negen jaar. ‘Een partnership waarin we echt onderscheidend kunnen zijn op het gebied van duurzaamheid, kostenoptimalisatie en (digitale) innovaties’, zegt Marcel Toet, Manager Duurzaamheid en Innovatie bij BAM Bouw en Techniek Schiphol en verantwoordelijk voor het aansturen van projectteams die de prestatiebeweringen op duurzaamheid en innovatie gaan realiseren.

29 januari 2019

Schiphol, 29 januari 2019 – Schiphol heeft langlopende contracten met BAM, Heijmans en VolkerWessels afgesloten. De bouwbedrijven kunnen in maximaal negen jaar opdrachten op Schiphol uitvoeren met over deze periode een totaal geraamde waarde van 2,5 tot 3,5 miljard euro. De kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven.