BAM en Hago Zorg ondertekenen samenwerkingsovereenkomst voor de schoonmaak van het nieuwe Zaans Medisch Centrum

24 januari 2017 14:16

Eind oktober ondertekenden Hago Zorg en BAM FM een samenwerkingsovereenkomst voor de komende vijf jaar, met optie voor nog tweemaal vijf jaar. Met het officieel ondertekenen van deze overeenkomst bekrachtigen alle partijen de samenwerking die vanaf 16 september gestart is.

Enige tijd geleden heeft het Zaans Medisch Centrum in Alliantie met Vitaal ZorgVast een design, build, maintain and operate (DBMO) overeenkomst met BAM gesloten. In deze unieke samenwerking is BAM Facility Management (BAM FM) al vroegtijdig bij de nieuwbouw van het nieuwe ziekenhuis betrokken en blijft gedurende een periode van 25 jaar ook verantwoordelijk voor het technisch beheer en onderhoud, voor het leveren van schoonmaakdiensten en voor het energieverbruik. Hierdoor wordt het Zaans Medisch Centrum maximaal ontzorgd als het gaat om huisvesting. Dit is het eerste Nederlandse ziekenhuis dat ontworpen is vanuit de lean-led hospital design filosofie. Met deze aanpak wordt verspilling voorkomen doordat het gebouw zo doelmatig- en patiëntgericht mogelijk ontworpen is. Om te kunnen voldoen aan het door ZMC gewenste service- en kwaliteitsniveau zijn BAM FM en  Hago Zorg een partnership aangegaan waarin Hago Zorg verantwoordelijk is voor het leveren van schoonmaakdiensten.

Kwaliteit

BAM FM en Hago Zorg zullen samen continu streven naar een optimale inrichting van de schoonmaakprocessen. Het beheersen van het kwaliteitsniveau is hierbij van groot belang.
“Het ZMC vertrouwt BAM FM en Hago Zorg een belangrijk deel van haar dienstverlening toe en wil verzekerd zijn dat de zorg voor patiënten altijd door kan gaan. Wij worden getoetst op het leveren van die kwaliteit. Hierdoor ontstaat een sterke prikkel om telkens slimmer en beter de dienstverlening in te richten.”

Toekomst

Partnership staat de gehele contractduur hoog in het vaandel. Alle partijen kijken uit naar een succesvolle en prettige samenwerking. “Wij geloven dat echte samenwerking verder gaat dan de traditionele klant-leverancier relatie. We kijken er dan ook naar uit om samen de beste invulling te geven aan onze dienstverlening, om op die manier het beste resultaat voor Zaans Medisch Centrum en haar patiënten te garanderen.” besluit Van Leijen.