Persbericht Klépierre: Utrecht 6 april 2017 - Klépierre, de pure-play shopping center specialist van Europa, behaalde gisteren een belangrijke mijlpaal met de officiële opening van 16.000 m² winkelruimte in Hoog Catharijne, het toonaangevende winkelcentrum. Vijftien nieuwe winkels werden aan het aanbod van het winkelcentrum toegevoegd, en nog velen zullen de komende weken en maanden volgen. Op de eerste dag verwelkomde het centrum meer dan 80.000 bezoekers die benieuwd waren naar de nieuwste aanwinst van Utrecht centrum.
Met 26 miljoen bezoekers per jaar is Hoog Catharijne het drukste winkelcentrum van Nederland. Als de herontwikkeling in 2019 gereed is, zal het 78.000 m² aan winkelruimte bieden. Met het beste aanbod in food en shopping, is het een van de meest iconische transport en retail locaties, behorende tot de top vijf drukst bezochte winkelcentra van continentaal Europa.
De moderne en authentieke architectuur biedt volop ruimte, uniek design en een bijzondere rol voor de Catharijnesingel. Het centrum biedt een prettig verblijfsklimaat, met veel aandacht voor service. Hierdoor wordt de wandeling van centraal station naar het historische centrum zo aangenaam mogelijk. Het gehele project illustreert het feit dat Klépierre de consument centraal stelt en is een voorbeeld van de laatste Klépierre Clubstore® standaard.
De 15 winkels die afgelopen woensdag hun deuren openden zijn: Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Yves Rocher, NAME IT, Jeans Center, Sasha, Steps, WE, Men At Work, Claudia Sträter, Bijou Brigitte, Rituals en Manfield. In de komende weken zullen nog meer winkels open gaan, waaronder het trendy mode accessoire merk Parfois, dat Hoog Catharijne heeft gekozen voor zijn eerste Nederlandse winkel.
Het winkelaanbod zal later dit jaar uitgebreid worden met een Nike flagship store, internationaal make-up merk MAC en de modemerken Jack & Jones, Vero Moda, Sissy-Boy en Timberland.
Hoog Catharijne’s Stadskamer en Paviljoen zullen het beste trendy lokale en internationale food bieden. Zij zijn het perfecte voorbeeld van “Destination Food”, Klépierre’s strategie op het gebied van het horeca aanbod in zijn winkelcentra. Leon, Comptoir Libanais en Burger Federation zullen in september de eerste restaurants in de Stadskamer zijn die open gaan. Een paar weken later zal het horeca aanbod verder worden uitgebreid met de opening van de eerste Nederlandse vestiging van Five Guys, en vestigingen van Vapiano en Exki. Een uniek aanbod voor een Nederlands winkelcentrum.
Het komende jaar zullen verschillende nieuwe fases van Hoog Catharijne geopend worden, met steeds nieuwe winkels en restaurants, de opening van het Paviljoen en de nieuwe entree aan het Stationsplein.
“More than ever, Hoog Catharijne is the leading mall in the Netherlands,” aldus Jean-Marc Jestin, voorzitter van de Klépierre Executive Board. “When the extension is completed, Hoog Catharijne will be one of the biggest and most valuable shopping centers in Klépierre’s portfolio, and among the largest and most prestigious malls in Europe. We look forward to delivering the new shops and restaurants in the forthcoming months and are proud to take part to the urban renewal plan led together with the City of Utrecht. This fantastic redevelopment project reflects everything Klépierre’s teams strive to deliver: a magnificent setting for our retailers to present their collections and for our shoppers to savor a unique experience.”
Natuurlijk is de beste beleving om zelf een kijkje te nemen in Utrecht. Voor iwe dat (nog) niet lukt, hebben we deze film gemaakt. Collega Robin Kroesen nam vlak voor de opening zijn camera ter hand en neemt je al vliegend mee door én over het prachtige Hoog Catharijne.