Acht nieuwe entrees voor Bedrijvencentrum Geusselt

Acht nieuwe entrees voor Bedrijvencentrum Geusselt

BAM Bouw en Techniek doet er alles aan om helder en transparant te communiceren over de werkzaamheden van een project. Eén van de middelen die BAM daarbij inzet is de ‘BAM Bouwt’ app. Via deze app houdt BAM de omgeving of gebruikers op de hoogte over de werkzaamheden en bijvoorbeeld gewijzigde aanlooproutes op en rond bouwplaatsen. Tevens kan de app ook vice versa gebruikt worden om aan BAM vragen te stellen over het betreffende project.


Eén van de bouwplaatsen waar de ‘BAM Bouwt’ app optimaal wordt ingezet is bij de renovatiewerkzaamheden van Bedrijvencentrum Geusselt, op het Geusselt Businesspark in Maastricht. De huidige kantoorpanden van het bedrijvencentrum dateren uit het jaar 2000 en waren toe aan renovatie. BAM Bouw en Techniek - Regio Maastricht verbouwt in opdracht van Savills Property Management de acht verouderde entrees van het bedrijvencentrum. Deze entrees worden o.a. voorzien van nieuwe vloeren, plafonds en armaturen, duurzame LED-verlichting en (foto)wanden. Verder brengt BAM bij een aantal entrees nieuwe, 20 meter lange stalen luifels aan en worden nieuwe gevels geplaatst. AMA Group heeft de vernieuwde entrees ontworpen waarbij de entrees een meer open karakter krijgen en dat zorgt voor een prettigere ontvangst.

Bedrijvencentrum Geusselt


Bas Courtens, voorman bij BAM Bouw en Techniek - Regio Maastricht: ‘Tijdens de verbouwingswerkzaamheden van een entree is de betreffende entree tijdelijk beperkt of in zijn geheel niet toegankelijk. De gebruikers van Bedrijvencentrum Geusselt kunnen dan in de ‘BAM Bouwt’ app zien wanneer welke entree wordt verbouwd en welke ingang ze als alternatief kunnen gebruiken.

Communicatie

Voor ons als voormannen en uitvoerders is een goede communicatie van cruciaal belang. We communiceren op diverse manieren om onze werkzaamheden en eventueel daarmee gepaard gaande veiligheidsmaatregelen zo goed mogelijk toe te lichten. Zo worden gebruikers rechtstreeks en persoonlijk door ons geïnformeerd, communiceren we via de betreffende opdrachtgever en dan natuurlijk ook via de BAM app. Op onze mededelingenborden en -affiches staat de QR-code waarmee je de BAM app kunt openen. In deze digitale BAM omgeving vind je vervolgens informatie over de planning, de status van de werkzaamheden, eventueel te verwachten geluidshinder, een tijdelijk gewijzigde routing etc. Maar de app werkt ook andersom, de app biedt gebruikers een extra mogelijkheid om vragen te stellen, opmerkingen te plaatsen of ons te wijzen op bepaalde situaties. Optimaal communiceren dus.’


‘We zijn met dit project begonnen in november 2020 en hebben als BAM ondertussen veel ervaring in het werken in ‘coronatijd’. Natuurlijk houden wij ons aan de maatregelen en restricties die vanwege de pandemie zijn voorgeschreven. Zo blijven we bijvoorbeeld op ruime en veilige afstand van elkaar en dragen we gelaatsmaskers. Aan de andere kant bieden de coronamaatregelen in dit project ook mogelijkheden. Doordat meer mensen van huis uit werken, zijn er minder huurders en medewerkers in het bedrijvencentrum aanwezig. Daardoor kunnen wij een stuk efficiënter en sneller werken. Zoals bijvoorbeeld het CBR-examencentrum in het gebouw ‘Zuidpark’ van Bedrijvencentrum Geusselt. We zouden pas in februari beginnen met de sloopwerkzaamheden, de verbouwing van de twee puien en de plaatsing van twee nieuwe luifels, maar hebben begin januari 2021 al met de sloopwerkzaamheden en het egaliseren van de vloeren kunnen starten’, aldus Bas Courtens.

Werkzaamheden tijdens corona

De verwachte opleverdatum is eind maart 2021.