Utrecht, 26 augustus 2025 – BAM Bouw en Techniek – Gebouwservices is door Rabobank geselecteerd als de nieuwe partner voor het integraal beheer, onderhoud en in stand houden van de gebouwen, inclusief alle gebouwgebonden installaties van het Rabobank kantoor aan de Croeselaan in Utrecht. Dit kantoor fungeert als hoofdkantoor en de thuisbasis van Rabobank en heeft een 24/7 bedrijfsvoering.
Focus op continu verbeteren en innovatie
Rabobank streeft naar een integrale dienstverlening voor Hard Services om flexibel, wendbaar en toekomstbestendig te zijn. BAM Bouw en Techniek is de partner voor de lange termijn, die hen helpt deze ambities te realiseren. De proactieve samenwerking is gebaseerd op een gezamenlijke visie van 'continu verbeteren', waarbij de beste combinatie van innovatie, kosten, risico, functionaliteit, veiligheid, beschikbaarheid, continuïteit, duurzaamheid en planning centraal staat.
Belangrijke speerpunten zijn:
"Samen met BAM Bouw en Techniek zullen we het beheer en onderhoud van ons hoofdkantoor op niveau houden, duurzaamheidsmaatregelen doorvoeren, innoveren en actief bijdragen aan de continue doorontwikkeling van werkplekconcepten," aldus Farid Azarkan, Hoofd Facilities Rabobank. "Deze samenwerking vraagt om flexibiliteit en wendbaarheid om de ambities van Rabobank continu te ondersteunen."
"Wij zijn verheugd met het vertrouwen dat Rabobank wederom in ons stelt en kijken ernaar uit om een proactieve rol te spelen in het beheer en de verdere verduurzaming van hun hoofdkantoor," aldus Leendert den Heijer, directeur BAM Bouw en Techniek - Gebouwservices. "Onze expertise in complexe, integrale technische dienstverlening en onze focus op innovatie sluiten naadloos aan bij de ambities van Rabobank. We zijn klaar om deze uitgebreide, meerjarige ontwikkeling gezamenlijk aan te gaan, terwijl we de hoge standaard van dienstverlening garanderen en verbeteren."
De overdracht van de dienstverlening van de huidige samenwerkingspartners naar BAM is inmiddels gestart. De dienstverlening op basis van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met een initiële looptijd van vier jaar, plus twee verlengingsopties van telkens twee jaar, start formeel op 1 januari 2026.
Beide partijen streven naar een zo groot mogelijk gemeenschappelijk belang via een 'benefit sharing' systeem. De relatie zal een ontwikkeling doormaken, waarbij een professionele samenwerking met gezamenlijk doel centraal staat.